Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Kort uppdatering om Bobbo´s Hundskola

Av kamphundblogg - 20 april 2012 13:24

På kvällen när jag kommit hem gjorde jag en anmälan till LS Västernorrland. Idag blev jag uppringd av dom och deras reaktion var densamma som min men rekommenderade att jag skulle göra en händelseanmälan till polisen då dom bara kan kontrollera hans "omgivning" med sina egna hundar. Där har jag inte så mycket att säga då jag inte vet men dom skulle göra en koll iaf

Idag efter samtalet åkte jag till polisen har nu gjort en anmälan på händelsen vilket kan leda till tingsrätt och vittnesmål mer vet jag nästa vecka då jag ska ringa en person på polisen som har hand om just djurärenden.

Jag vet inte hur ni som läser ställer er till om ni vill att jag uppdaterar om detta när jag vet mer om ev åtgärder, rättegång och dom? Eller har ni fått nog    

 
 
Ingen bild

Malin och freddie

20 april 2012 15:17

på mitt sätt att se det tycker jag att du skall uppdatera, ju fler människor som vet hur en sådan här händelse går till kanske tar steget fullt ut när de själva hamnar i en liknande situation... kan bara se till min mamma som inte vågade anmäla då hon inte visste vad som skulle hända (givetvis försökte vi att övertala henne)

jag måste säga att jag verkligen beundrar vad du har gjort, det är få (tror jag) som skulle agera å snabbt!

 
Kat&Deamon

Kat&Deamon

20 april 2012 18:03

Jag vill ha uppdatering sen! :))

http://www.maxfemhundracelsius.blogg.se

 
Ingen bild

Carolina

21 april 2012 22:34

Vill definitivt veta vad som "hände sedan", de avsnitten är väl populärast i alla dokusåpor och i det här fallet är det dessutom viktigt på riktigt. Håller tummarna för att de andra deltagarna på kursen har dragit sig ur också...

 
Ingen bild

Paula

22 april 2012 16:31

Håller med, vi vill ha uppdatering! Den här människan måste bli stoppad!!!
Heja dig som tar tag i detta! :)

 
Ingen bild

Malin & Cera

23 april 2012 20:34

Ja vi vill definitivt höra hur det går! Sådant här ska tas på allvar och som ovanstående talare säger är det bra om folk får se hur fel det kan bli och vad det leder till! Folk överlag har för mycket tilltro till instruktörer och paret du skrev om är nog inte de första som litar blint på vad någon säger till dem att de ska göra med sin hund. Fler måste bli kritiska och lita på sin magkänsla om de inte tycker om det som utspelar sig framför dem. Hoppas det blir påföljder för denna "instruktör"! Han borde inte få hålla på med hundar eller andra djur för den delen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards