Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg under juni 2011

Av kamphundblogg - 30 juni 2011 13:45

Hallå där!
Första inlägget jag skriver i den här nya bloggen. Lite spännande är det allt. Springer omkring här och försöker klura ut hur detta nya ställe funkar.   


Nu till dagens topic: Danmarks rasföbud.
I morgon är det ett år sedan 13 "farliga raser" blev förbjudna i vårat grannland.
Jag kommer ihåg rädslan och ilskan jag kände för detta beslut. Om nu både Norge och Danmark har förbjudit hundar av min hunds ras, hur långt efter skulle Sverige komma?
Tack och lov verkar Sverige vara ett något klokare land inom kamphundsdebatten. Visserligen är många emot denna typ av hund, tyvär alldeles för många. Men (!) hittills har inget förbud kommit och det verkar vara lugnare på den fronten igen.


Men hur gick det för danskarna då?
Jo. Bettstatistiken är högre nu än förra året. Och Danmark verkar NU ha fått upp ögonen över att resultaten varit liknande i andra länder som infört samma föbud.

Och nu verkar de, baserat på artikeln (klicka på "artikeln" för att komma dit), fundera så smått över ett eventuellt hundkörkort.


Det visade sig visst att detta tydligen skulle handla om ett ägarproblem.

God morgon Danmark.    


Jag kan inte låta bli att känna en viss lättnad och skadeglädje. Med dessa resultat kanske man kan pusta ut och slippa oroa sig för att Sverige ska följa deras exempel. Vilket verkligen vore helt underbart!



Men nu så. Nu är jag klar med dagens inlägg. Ut och lek i solen med er!
Vi hörs igen nästa torsdag. Om inte förr.

Av kamphundblogg - 29 juni 2011 16:20

Då vi haft stora störningar i att kunna publicera våra inlägg på den vanliga bloggen: www.kamphund.bloggsida.se så har vi nu startat upp denna för att våra läsare ska ha möjlighet att kunna fortsätta följa vår bloggning i sommar  


Vi ber om ursäkt för denna oregelbundna bloggning som varit men hoppas nu på bättring!


Eftersom det är semestertider och härligt att vara ute i solen så har vi som mål att se till att inlägg kommer publiceras varje vecka, måndag, tisdag, onsdag och torsdag    Resten av dagarna kan det givetvis förekomma inlägg, men där kan det även vara tomt för att alla ska få ha lite sommarledigt.


Denna bloggsida är under konstruktion så därför kan den upplevas som halvfärdig, men vi prioriterar att inläggen ska börja rulla på så hoppas ni kan ha överseende med sidans utseende.


Vi hoppas att ni alla därute har det härligt och får tid och utrymme att njuta av sommaren! Ta hand om er och titta gärna in snart igen    


// Paula, Jennica, Sofia, Camilla


  Tyra på Böda Strand som finns på Öland.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards