Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 20 juli 2013

Trolla 101107-130709

Av kamphundblogg - 20 juli 2013 19:27

Trolla kom till mig augusti 2012. Osäker och fjäskig. Efter lite efterforskningar fick jag en bakgrund; Mamma renrasig Amstaff, pappa Pitbull (Red Boy), misshandel, flyttande, hetsande mot hundar, hundstall och så till mig...

Visar sig att tjejen har stålande intellekt, enormt snabb att lära, en stjärna helt enkelt <3

Men kan inte umgås med andra hundar utan att slåss. Vi kom en del på väg men inget som kunde kallas för lyckanden med andra hundar. De andra föll i hennes käftar titt som tätt för att jag, hur jag än försökte säkra, felade...


Hon ville vara med mig konstant, jag måste dela min tid mellan henne och de andra hundarna. Hon gav mig hela sig, jag kunde bara ge 99% tillbaka...


Efter att ha funderat i närmare ett halvår tog jag beslutet men hon skulle få en arbetshelg på Nordiska Hund för att ha bra minnen när hon somnade. Ändå blev det sista minnet det av ett slagsmål :(


Jag vet inte hur jag ska fortsätta mitt liv för tillfället, hon fattas mig så totalt!

Pierina & Trolla

 
 
Lolloh

Lolloh

20 juli 2013 20:56

Varför avlivar man hundarna? Varför ger man upp, hundarna själva försöker ju säga att de aldrig ger upp? Men de kanske inte kan förstå våra lagar utan att vi lär oss se genom deras ögon, när vi gör de kanske hundarna accepterar våra lagar och läker innifrån... Jag vet inte, men jag undrar när ger man upp? Och hur ofta försöker man byta strategi innan? Springer man in i väggen tillräckligt många gånger så tvingas man ge upp, men om man stannar framför väggen och börjar gå längs med så kommer man troligare runt?

http://Lolloh.blogg.se

kamphundblogg

21 juli 2013 15:52

Jag känner att jag inte riktigt förstår vart du vill komma så du får gärna läsa på om Pitbull, selektiv avel och rehabiltering av misshandlade hundar för att sen återkomma till mig och utveckla din tes...

/Pierina

 
Ingen bild

Lena

21 juli 2013 17:03

"Om man springer in i väggen tillräckligt många gånger, så tvingas man ge upp"
Jo, om du inte kan inse att det är fullständigt meningslöst att fortsätta!!
"Gå längs med väggen så kommer man troligare runt"
Jo, om väggen har ett slut, så att du kan komma runt!!

"Hundarna själva försöker ju säga att de aldrig ger upp"
Och vem är du som kan tolka hundarna språk?
Kanske är det precis tvärtom med många av dessa osociala hundar som hamnat snett redan från start, kanske försöker de säga oss att de vill sluta försöka, att de varken vill springa in i fler väggar eller traska utefter en vägg som aldrig har något slut?
Kan bara bli spekulationer, men om du återkommer och berättar om dina erfarenheter med- och om missanpassade hundar, och de olika "strategier" du använt dig av i ditt arbete med att få hundarna att fungera i samhället igen, så kanske att jag ändrar mig vad gäller mina tankar om ditt kunnande, och din förmåga att "viska med hundar"

 
Lolloh

Lolloh

21 juli 2013 19:34

Hej

Ursäkta om jag lät fördömande det var inte min mening, inte heller att trampa någon på tårna. Jag ställde några frågor rakt ifrån hjärtat, kanske på ett klumpigt sätt. Jag kan inte allt och har inga svar men tänkte att genom frågor så lär jag mig något. Jag tror alla kan prata med djur, mer eller mindre. Jag har dock inte lärt mig de än, men det var ett bra förslag - vad säger en djurpratre om en sådan kontaktar en sådan här hund? Det var egentligen precis dit jag ville komma, men jag kan själv inte prata med djur på så sätt. Jag vill dock tro att allt är möjligt. Jag tänker inte lägga mina papper på bordet för att någon ska tro mig, det är upp till er. Just angående oavanstående kan jag själv heller inte avgöra om jag hade gjort annorlunda - ibland vill jag bara öppna upp mina och ett försök till andras tankebanor. Men de lyckas inte alltid. Precis som med hunden ovan anser jag dock att alla goda försök är ett frö till något gott. Jag kanske låter väldigt otydlig, de ger er isåfall en fri tolkning. Jag önskar er från hjärtat all lycka. // lolloh

http://Lolloh.blogg.se

 
Ingen bild

Emmely

27 juli 2013 23:05

Kram på dig Pierina! <3 Jag vet vad du gått igenom. Det var starkt gjort och det enda rätta. Hon fick ro nu, fina Trolla, precis som min Lucy.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards