Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg under september 2013

Av kamphundblogg - 10 september 2013 19:52

Jag vill börja med att efterlysa "mm" som skickade en fråga till oss förra veckan. Jag ber så mycket om ursäkt att vi inte har svarat på den förrän nu, men jag hoppas verkligen att mitt svar kan vara till någon hjälp!! 


Sen kommer jag till huvudinlägget; 


Grattis Frank, som fyller 1 år idag! 

Det firades såklart med tårta till båda hundarna, DD går på diet så hon fick lite mindre..

     

 

Så; Ett stort grattis till Frank och hans syskon. 
Äntligen är han "myndig", så vi kan genomföra BPH och röntgen. Det blir av under hösten, så jag återkommer nog med info om hur det gått :) 

 

//Paula, DD & Frank

Av kamphundblogg - 3 september 2013 21:04

GÖKAN ARSLAN ÄR SEDD MED EN AMSTAFF VALP I FLEMINSGBERG.
Hunden är en beige amstaff ca 3-4 månader

Gökan är dömd för grov djurplågeri och har djurförbud.
Be alla att sprida och hålla uppsikt. 
Ser ni honom ring direkt 112.

RING BARA POLISEN OM NI SER HONOM! 

Gökan är dömd för att brutalt tagit livet av Lillebror och Pilango.

 

 

 

Om ni klarar av, och vill läsa domen så gör du det här: 
http://hundtilltusen.files.wordpress.com/2012/10/domen.pdf

 

Men jag varnar er för mycket stark läsning! :( 

 

Hjälp till att sprida detta, det är OK från djurpolisen att sprida det. Läs mer på "Rädda våra djur" på Facebook. 

 

//Paula, DD & Frank

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards