Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

En liten uppdatering.

Av kamphundblogg - 29 juli 2013 13:42

Förstår inte varför det ska vara så jobbigt att få till en liten uppdatering? 


Det går fortsatt bra med Frank, över förväntan faktiskt. Antingen har han inte kommit in i sin trots, eller så är han bara så jäkla enkel. Visst har han dagar som jag kallar "Blocket-dagar", men det har väl alla hundar? 
DD började löpa för en vecka sedan och min första tanke var "Neeeej, inte första dagen på semestern!" jag trodde jag skulle behöva lämna bort Frank efter bara några dagar. Kollade av med mina hundvakter och meddelade att jag ev. behöver hundvakt en period. Inga problem. För mig spelar det ju ingen roll vem som får vara hos hundvakt, så jag låter hundvakten avgöra vem hon vill ta ;) 
Men än så länge går det bra. Bara för en liten stund sedan så var dom till och med lösa tillsammans (självklart under övervakning från mig) utan att bry sig nämnvärt om varandra. Underbart! Frank tycker såklart att DD luktar gott, men det är inte mer än så. När vi är hemma så sover dom, helt obrydda om varandra, och på promenaderna är allt som vanligt. 
Jag lämnar dom absolut inte oövervakade! Tänker inte ta några risker. 


En annan sak som jag vill passa på att uppdatera om, när jag ändå är inne på ämnet, är att jag knappt märkte av att DDs löp var på gång. Hon som brukar vara så oerhört påverkad en hel månad innan. Jag kunde märka någon enstaka sak, men inget jag kopplade med att det var hormoner. Så plötsligt bara började hon löpa! Visst, helgen innan löpet var hon jäääkligt grinig mot andra hundar, så med facit i hand kan jag nog misstänka hormonerna, men det kunde ju likväl varit värme, trötthet osv. 
Hon har börjat svullna upp i kroppen, hon har redan fått en liten mage och hon tänker bara på mat hela tiden.. annars är hon som vanligt. Hoppas, hoppas att hon har mognat och slipper ha fler jobbiga löp. Det vore ju helt underbart för henne!! 


Jag och DD är projejtekipage för Jennifer (som är ny bloggare här), i hennes Agility-utbildning. Oj, vad DD är duktig!! Hon lär sig så jäkla snabbt, och att hoppa över hinder är ju ingen stor grej för henne. Snart har vi sista kurstillfället, och jag kommer nog bli sugen på att gå en kurs i detta.. kanske det kan vara något för henne? :D 


Vill dela med mig av en bild som min vän Mia tog när vi träffades förra veckan för fotosession. Min fina Frank, han är så himla snygg!!! 

 


Förra helgen kom hans uppfödare hit från Lettland och hälsade på oss. Vi åkte på två olika utställningar och hon visade honom på båda. Det gick bra, han placerade sig bra med tanke på konkurrensen. Riktigt roligt!!! 

 


DD ställdes också ut, det är kul att damma av henne ibland. För henne gick det oerhört bra på lördagen, hon fick Exc och blev placerad som 2:a i sin klass!!! Min brutta! 
På söndagen fick hon nöja sig med ett "VG" men en mycket fin kritik! 
 


En annan sak som jag vill uppdatera om är att i Fredags åkte Frank på sin första båttur. En vän till mig har en liten eka, så vi tog en tur med den. Hanna-Karin med gamla bulle-tanten Dhiva (ja, hon hänger i än) var också med. Vi var alltså 3 personer och 3 hundar i båten. Två båt-vanan och en helt oerfaren. 
Han vägrade gå i båten, men vi hade ju flytväst på honom så det var bara att lyfta i den. När han väl kom i båten tog det inte lång tid innan han fann sig i den nya miljön. Som sagt, antingen har han inte kommit in i någon trots eller också så är han bara så jäkla enkel! Kanske får jag tillbaka för allt slit jag lagt ner på DD, kanske får jag nu den enkla hund jag drömt om ;) 
Nä.. det är väl ingen risk :P 


 


Vi pratade om det när vi var ute på båtturen.. att man nog får den hunden man behöver.. eller vänta lite.. det var väl så att man får den hunden man förtjänar! Jag som har två clowner visste inte hur jag skulle tolka det.. tills jag kom på det: "Jag förtjänar massa skratt med andra ord!" för det är vad dessa två ger mig. Dagligen! 


Hoppas ni får en fortsatt skön sommar, och ta väl hand om både er och hundarna! 


//Paula, DD o Frank

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards