Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av kamphundblogg - 21 maj 2012 08:40

Eller egentligen 9 nätter har hon haft det här jäkla klobrottet nu. I slutet på förra veckan blev hennes onda bara mer och mer stackars flickan min. På fredagen var vi tillbaka till veterinär och ny antibiotika sattes in då en infektion var ett faktum, inte konstigt hon hade ont. Det gjordes rent ordentligt, och det gick mkt bättre hos veterinären denna gången, Aysha var så duktig och var still nästan hela tiden fast hon hade så förbaskat ont, mattes kämpe!


Efter besöket hoppade hon dock på 3 ben och det gjorde så ont i mig att se hennes vädjande ögon, som att hon tänkte, ska det verkligen vara på det här viset matte??


Hela lördagen var hennes smärta jobbig och hon tog sig fram på 3 ben, men sen tror jag att antibotikan lyckades göra sitt, för hon blev piggare framåt söndagen och mkt gladare och hoppade bara på tre ben 50% av gångerna. Imorse när vi var ute så kunde hon belasta tassen hela tiden, jippiiii, visst hon haltar men ändå slipper hon hoppa på 3 ben.


Dock var hennes kompress kladdigare idag =( Ska lufta mkt idag igen och hoppas att det bara var det sista kletet som skulle ut eller nåt, för jag vill att infektionen ska vara över och inte få något nytt fäste eftersom detta är hennes 2a antibiotika sort på 1 vecka hon äter nu. Jag har ju ingen bra erfarenhet av antibiotika och bakterier.


Imorgon är det återkoll till veterinären för att se hur tassen utvecklats, och jag hoppas så mkt att dom tycker det ser bättre ut!!  Håll tummarna för att min lilla tös får bli frisk nu!


 


//Camilla

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards