Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av kamphundblogg - 14 maj 2012 11:13

Jag blir galen faktiskt, fast när jag tänker efter är jag nog det redan, har nog slagit över för länge sedan egentligen. I lördags skadade Aysha sin ena klo rejält, den sprack och det såg helt rubbat ut och hon hade svår smärta. Jag ringer Strömsholm eftersom det är lördag och inget annat är öppet, annars skulle jag inte vända mig dit frivilligt. Bemötandet jag får är under all kritik, hon som svarade måste ha vaknat på fel sida, eller käkat huggorm till frukost eller borde enbart få sortera muttrar. Jag förklarar läget att klon ser hel konstig ut och att hon har mkt smärta, människan säger direkt att dom har inte tid att ta emot så jag ska försöka hålla i henne och rycka bort klon!!! Känner hur jag blir helt chockad ärligt talat, hur ska jag kunna slita loss hela klon utan att hon typ dör av smärta tänkte jag för mig själv. Sa på en gång att jag kommer inte slita eller rycka bort någon klo, då tyckte hon att jag skulle linda över det och invänta måndag och söka hjälp då istället. Orkar inte dra hela historien, vill man läsa mer utförligt kan ni gå in på: http://camillaochtyra.bloggplatsen.se


Hur som helst så efter en massa turer fram och tillbaka så fick vi komma in till Strömsholm iallafall och hon fick smärtstillande direkt och efter ett tag så tog dom med henne till operationssalen och tog bort klon så nu har hon bara pulpan kvar.


Stackars Stackars mattes flicka som har sån smärta, dessutom snetände hon på drogningen så hon ylade som en flock vargar och kissade på sig flera gånger på förnatten, natten till söndag, hon vägrade äta och dricka, men på eftermiddagen på söndagen lyckades min mor få i henne lite korv och vatten, bästaste mamma! På kvällen hemma igår så åt hon självmant mat och drack så det var jätte skönt. Tog bort bandaget och det såg inte så fint ut på kompresserna, så ville låta det luftas inatt, men idag haltar hon ännu mera och har gnytt hela natten inatt, förmodligen pga smärta. Jag har försökt sätta dit nytt bandage x2 men det är omöljigt att få det bra och jag bara grinar efteråt. Aysha är skräckslagen och vill inte alls vara med, vilket gör att jag måste hålla i henne hårt för att ens kunna få dit det där jäkla bandaget. Jag mår så dåligt av att behöva göra henne illa, dels för hon är så öm och när kompresser och det ska dit måste man ju röra pulpan lite och det gör ju jätte ont och sen är hon så rädd när jag håller på, nä ursch, känner mig så usel just nu!!


Ringde Västerås Djurklinik imorse och förklarade läget, så ska få komma dit idag vid 15 tiden så ska dom hjälpa mig att lägga nytt bandage, och när det tas bort ska jag få ett annat alternativ att ta till istället för bandaget, för då har hon fått ett skydd dom växt ut över pulpan, men det kommer ta månader innan klon är tillbaka =(


Nä just nu är det inge vidare här hemma, jag känner mig som stans värsta djurplågare och Aysha har ont och förstår ingenting varför det är som det är. Skönt att få komma till Västerås och få hjälp och jag är så tacksam att dom tar emot oss.


 

Här ser ni själva klobrottet, aj aj aj säger jag bara!!! Kan ni förstå att hon på Strömsholms rådgivning ansåg att jag skulle rycka bort klon?? Kan ni hajja vilken smärta det skulle inneburit för Aysha? Ren idioti att komma med det som förslag i mina ögon sett iallafall!


 

Ayshas söta bandage, stjärnor till en liten stjärna =)


Ta hand om er därute och var rädda om er!!


//Camilla

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards