Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av kamphundblogg - 7 februari 2012 14:41

Idag är jag och DD på väg upp till Ånge, där min pappa, hans fru och deras två hundar bor. Vi ska semestra där i en vecka och bara njuta av att vara lediga! Tänkte skriva ett inlägg om vår tågresa, så här långt, men precis när jag är klar att posta så försvann alltihop! Suck! Jag skriver ihop en kortare version av det inlägg jag tidigare skrivit...


Jag bor ju strax utanför Göteborg, och hade då valet att åka pendeltåg eller buss in till Centralstationen inför avresan. Pendeltåget är bekvämt, det tar bara 30 minuter, inga byten, sällan mycket folk och större utrymmen än buss. Bussen tar nästan en timme, och då måste jag byta halvvägs. 
Nackdelen med pendeltåget var att det går så sällan.. Trots detta valde jag att åka pendeltåget in. Jag kände att jag inte ville riskera att bli stressad, som jag skulle bli på den trånga bussen, och smitta av det på DD. Så strax innan 11 begav vi oss in mot stora staden Göteborg. Vi fick vänta på vårt tog mot Sthlm i 2 timmar och 20 minuter. Men det timmarna susade förbi jättefort!


Här står DD och väntar på tåget i Hindås. Sekundrarna efter kröp hon upp i mitt knä och skakade. Fryslorten. 



Här är på pendeltåget, lugn som en filbunke



På centralstationen i Göteborg, lugn så länge hon fick ha min jacka att gotta sig i ;)



Jag hade glömt mina hörlurar så jag fick springa bort till Kjell & co i Nordstan och köpa nya. Som tur är så var hunden välkommen med in i butiken.

I kön såg det ut så här (ingorera att mitt finger kom ivägen) 



Och under tiden jag köpte mig en latte hade jag väsk-vakt



Nu sitter vi på X2000 på väg mot Sthlm, DD har tvärslocknat...



Dagens inlägg blev väldigt innehållslöst pga strul med uppkopplingen, så jag avslutar med att infomera er om att vi fortfarande letar efter gästbloggare! Vi läser och svara på alla mail, kontakta oss på kamphundsbloggen@gmail.com


//Paula & DD
     

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards