Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Året 2012

Av kamphundblogg - 27 mars 2012 09:15

Här kommer en liten update ifrån mig och Supra.  Jag tänkte att ni skulle få ta del av våra mål för året. På så vis kan jag kanske inspirera både er och mig själv att faktiskt sätta upp lite mål och framförallt att fullfölja dem. :)


År 2012 vill jag göra/uppnå följande:
*Supras höftleds- och armbågsröntgen.
*Ett MH-test.
*Minst 3 officiella utställningar.
*Ta tag ordentligt med skolan nu sista vevan så att jag sedan kan titulera mig som cert. Hundinstruktör och på så vis få möjlighet att söka jobb som faktiskt tilltalar mig.
*Och om möjlighet finns så vill jag få testa Supra på agilityplanen. Inte seriöst med tävlingar och sådant, men åtminstone som träningsform då jag tror det skulle passa henne perfekt.



Jaa, det var väl de målen jag kan komma på just nu. Jag tänkte försöka att komma ihåg att plocka fram listan framåt sommaren igen och stämma av hur det ser ut då, om vi lyckats åstadkomma några punkter och sådär.



Vi påbörjade faktiskt utställningsåret i lördags på en liten inofficiell utställning i Strömsund, Jämtland.

Resultatet blev över förväntan då hon fick jättebra kritik och slutade som BIG2. Riiktigt kul!

Dessutom fyllde hon två år så vi avslutade dagen med en smarrig tårta av våfflor, lite grädde, blandade hundgodisar, köttbullar och så två "ljus" av kattgodis. :D

Ha det bra allihop!

//Jennica och Supra

 
 
Pierina, Cilla & Enzo

Pierina, Cilla & Enzo

27 mars 2012 10:21

Åh så duktig ni är på att sätta mål, en annan tar dagen som den kommer :s

Men jag ska nog sätta mig ner och göra några mål eller åtminstone delmål under dagen, tack för inspirationen :D

http://mixtomax.se/blogg

 
Ingen bild

Paula

1 april 2012 08:14

Ser fram emot att höra mer om resultaten på dessa sen :D Stort lycka till med ert år! :D

 
Ingen bild

Carolina

10 april 2012 14:18

Så bra, jag ska också ha mål för lillkillen (1 år, cane corso): MH i september (husse får gå, för jag kommer att vara ett nervvrak, töntigt egentligen och min nervositet riskerar ju att smitta av sig...), röntgen av höfter och armbågar kring årsskiftet, komma igång ordenligt med blodpår, få till hundmöten utan vare sig glada eller arga utfall, testa drag. Hmm, det får räcka så, förmodligen är de inte specifika nog.
Stortjejen (2 år och vår sedan en månad, boxer): bygga relation!!! Klockrena inkallningar, få henne att ge tydlig kontakt och koncentrera sig även när andra potentiella lekkamrater är i närheten, passivitetsträna (vi ska gå en ON/OFF-kurs, kul!), komma igång med rallylydnad (kanske tävla så småningom?!?), göda henne något kilo, spåra mycket, ev kantarellsökkurs, hon går med nosen i backen hela tiden... Det finns att göra, men det är ju det som är så kul med hund :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards