Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 22 december 2011

Av kamphundblogg - 22 december 2011 19:15

Minns ni Shiva? Den 6 månader unga valpen av "kamphundstyp" som torterats under hela sitt liv, och slutligen avlidit av sina skador. Husse skyller på att hon "kissade inne" och "var busig och jobbig". 

Hon var en normal valp. Hon fick leva i skräck under hela sitt korta liv. Det gör så ont i mig när jag tänker på det. 


I dagarna fick husse sitt straff.. usch, jag vill inte ens kalla honom husse, det passar inte på en sådan människa. Mannen fick sitt straff.. 1 år och 3 månader. Det kan låta lite, men max-straffet är 2 år, och väldigt många människor blir aldrig ens dömda, så vi får "glädjas" åt det lilla. 


Läs mer på länken nedanför

http://tidningen.djurskyddet.se/2011/09/atal-vackt-for-dodsmisshandel-av-hunden-shiva/


Genom denna länken kan ni läsa hela fallet. Men jag VARNAR ER, gör det INTE om ni är känsliga. Han beskriver ingående hur han har behandlat hunden under hela tiden han hade den, och saker som att den fick vara ensam hela dagarna, instängd i ett källarförråd utan mat och vatten är SMÅSAKER som den hunden varit med om. 

Tro mig, lyssna på min varning! Läs inte om ni är känsliga. 

http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2011/12/sodertorn_mal_nr_b_5217-11.pdf


Här står det också om fallet, och där finns även en bild på förövaren. Det kan vara bra att sprida denna bild, en människa som honom ska aldrig mer få äga ett djur! 

VARNAR ÄVEN HÄR FÖR STARK TEXT! 
http://swedenconfidential.wordpress.com/2011/12/22/fangelsedom-for-brutal-dodsmisshandel-av-hundvalp/ 


Jag tror detta inlägget blir ganska mäktigt att ta in, trots att det är så kort. 


Skänk en tanke till Shiva ikväll, som för ett år sedan levde och var en sprallig liten valp vars ägare inte förstod sig på henne. Pussa på era hundar, och ge dom ett värdigt och vackert liv.


//Paula 

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards