Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 19 december 2011

Av kamphundblogg - 19 december 2011 07:00

Nu har jag haft Aysha hos mig i 3 veckor ganska exakt och ja hur går det?? I början kändes det som att Aysha mest körde samma replik som inläggsrubriken fast då på Italienska *skratt*


I dagsläget har hon börjat förstå sitt och ligg litegrann, men vi har lååång väg kvar. Jag har introducerat klickern för att underlätta våra språklektioner och det går framåt.


Något som var positivt ändå med att få hem en hund som inte kan ett endaste ord svenska var att jag var tvungen att prata "hundens" språk och fick tänka till hur det skulle bli på bästa möjliga sätt så vi slapp stå där båda två och klia oss i huvudet och inte förstå oss på varandra.


Det syntes väldigt tydligt när jag hade ett bra kroppsspråk och när jag inte hade det *ler*


För övrigt är Aysha en mycket snäll hund, väldigt lugn och gillar att sova i soffan, men på samma gång tycker hon om att vara med när det händer något, så det kommer nog bli riktigt bra det här i slutändan.


Hoppas ni alla har det riktigt bra därute och inte stressar ihjäl er såhär innan alla umgås-med-all-släkt-och-vänner-helger som stundar.


 


Aysha =)

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards