Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 20 december 2011

Av kamphundblogg - 20 december 2011 22:47

Nu kommer en liten efterlysning från oss till er läsare. Har ni några "jul" bilder på era hundar??


Jag har själv inga på mina killar men är jätte nyfiken på om ni läsare har några ni vill dela med er av?

Om ni har det får ni GÄRNA maila dom till mig så jag kan lägga upp dom på bloggen så alla får se era fina hundar. Självklart precis som alla andra gånger spelar det förstås ingen roll vilken ras hunden är.

Så kom igen nu och maila dessa till mig! Senast på fredag vill jag ha era bidrag!

lundqvist.sofia@tele2.se


//Sofia & Malte

Av kamphundblogg - 20 december 2011 11:22

Hallå kära bloggläsare!


Nu har jag och Supra legat på latsidan extremt länge gällande vårt bloggande. Fy och fy! Men nu är tanken att vi ska vara tillbaka i gänget igen!
Det har inte hänt mycket hos oss här i Jämtland så jag har helt enkelt inte haft någonting att skriva om. Men så satte jag mig och läste i bloggen och såg Camillas inlägg om ifall hunden sover i sängen eller inte. Och jag tänkte att jag kan ju mjukstarta mitt skrivande med att berätta om mina två hundar. :)


Alice: (som bor i Skåne hos Ida nu)

Redan innan Alice kom hem till oss hade jag gjort klart för min dåvarande sambo att hon skulle sova i sängen med oss. Haha Jag tycker att det är mysigt. :P
Som valp ville hon ligga nära intill, men man fick inte hålla om henne. Det blev kanske tungt och varmt, vad vet jag?
Men ju äldre hon blev desto närmre och mer ingosad skulle hon vara. Så tillslut hade jag inget val än att ligga och "skeda" henne. Hon låg framför mig och jag hade armen om henne. Supermysigt! <3


Supra:

Precis tvärtemot Alice så ville Supra som valp att man skulle hålla om henne. Helst skulle hon ligga bredvid eller framför (eller ibland på) mig. Då la hon alltid upp huvudet på min hals. Det var så sjukt mysigt!
Idag vill hon alltid ligga vid fötterna. Mellan mina ben och ovanpå täcket. Det tycker hon är helt perfekt! :)
Det passar även mig perfekt faktiskt. Nog för att jag gillar att ligga nära, men det är inte lika mysigt att ha en vuxen hund i ansiktet som att ha en valp på samma ställe. Haha.



Det blev ett kort inlägg idag. Men det är alltid något åtminstone. :D
Nästa inlägg kommer att handla om När hunden tagit över!!! Läskigt va? :)
På återseende!


/ Jennica och Supra

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards