Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 6 december 2011

Av kamphundblogg - 6 december 2011 20:27

En ny blogg har dykt upp, en blogg jag tycker är värd att uppmärksamma. Läs, och lär av andras misstag. 


http://youareneverforgotten.blogspot.com/


Nedan kan du läsa Anna's presentation av bloggen: 


Baksidan av dålig avel, personliga berättelser om kamphundsavel och dess konsekvenser. 

Du är välkommen att berätta om dina erfarenheter av en sjuk hund med kamphundsraser i sig. Det spelar ingen roll om det är en renras eller blandras, däremot kommer den faktan presenteras i ditt bidrag.

Jag kommer inte vara ute efter att sätta dit personer. Detta handlar om hundarna, inget annat. Det handlar om att öka kunskapen, om att inse hur du kan förbättra förutsättningarna för din hund. Du kan påverka. Det handlar även om smärtan att leva med en sjuk hund.

Har du en hund vars historia och liv du vill dela med dig av är det bara att höra av sig. Är det en hund du förlorat eller en hund du kämpar med spelar ingen roll, din historia kan påverka och öka kunskapen hos många.


Den här bloggen handlar inte om mig. Den handlar om hundar och deras öden. Jag har valt att koncentrera mig på hundar av kamphundstyp. Det är inte bara de raser som ligger mig närmast hjärtat utan även väldigt utsatta hundar. Baksidan är enormt stor och väldigt dold. Jag vill föra fram den i ljuset. Öka kunskapen och medvetenheten.


Jag hoppas att folk läser denna blogg och tänker om både två och tre gånger innan dom stödjer oseriös avel. Genomgående i de flesta inlägg är att magkänslan fanns där, den där lilla klockan ringde någonstans och sade "Tänk dig för, köp inte denna hunden" men vi lyssnade inte. Vi såg de vackra valpögonen och struntade i varningsklockor och magkänslor. Vi fick betala ett högt pris, många av oss betalar än. Lär av våra misstag. 

//Paula & DD 


Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards