Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 14 november 2011

Av kamphundblogg - 14 november 2011 07:00

Så har dagen kommit då jag känner mig mogen för att släppa in en ny hund i mitt liv igen. Sorgen efter min Tyra kommer jag alltid bära med mig och det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Men nu har sorgen gått över i en annan fas och det är nog den fas jag kommer vara i resten av livet. Att det alltid kommer vara en saknad och sorgsenhet att vi fick så lite tid tillsammans och att hon under så lång tid fick kämpa och sen förlora, men idag kan jag glädjas åt våra fina minnen och känna tacksamhet över all kunskap jag fick med mig vidare i livet pga den jobbiga resa vi gjorde tillsammans.


Den nya hunden heter Aysha och är en renrasig amstaff som kommer ifrån Kennel Capa Tosta. Hennes kennelnamn är Capa Tosta Big Bang    Jag kan inte beskriva i ord vilken lycka jag känner att få välkomna en egen hund i vårt hem igen.


Hund för mig är inte bara ett djur med päls som är varmt och som håller en sällskap det är så mycket mer. Jag är så otroligt intresserad av att träna olika saker och få utvecklas tillsammans med hunden och det har jag saknat så enormt mycket! Jag har med Aysha tänkt att jag skulle försöka lära mig det här med att ställa ut hunden på utställning och sätter siktet på att klara av det till Amstaffspecialen 2012   


Aysha är en släkting till min Tyra så ska bli spännande att få se hur Aysha är i sättet och hur hennes personlighet är. Aysha är ur en mycket spännande kombination tycker jag och jag har ju fått lära känna hennes 2 bröder som jag tycker är väldigt trevliga hundar. Jag vet helt off topic nu men titta i början av texten, jag har lyckats få 3 st är på rad  


Jag kan känna lite oro, men bara lite, över att Aysha inte alls ska trivas hos mig och med mig. Många är av den åsikten att alla hundar älskar alla osv, men så ser inte jag på saken. Jag tror att det finns en del hundar som inte alls klickar med sina ägare och vise versa så jag hoppas att Aysha och jag kommer att klicka, jag ska verkligen göra mitt bästa och yttersta för att det ska bli så iallafall    


Jag hoppas att jag och Aysha kommer att få dela med oss av våra äventyr här i bloggen och jag tänkte att jag skulle försöka berätta allt eftersom hur vi utvecklas ihop och hur vår vardag kommer att bli och hur vi får ihop det.


Nu hoppas vi att tiden fram till den 26 november går riktigt fort så jag får hem min nya hund, min Aysha   


Capa Tosta Big Bang - "Aysha" 

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards