Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 5 november 2011

Av kamphundblogg - 5 november 2011 06:52

Jag vet att det inte är min bloggdag, men jag har ett annat inlägg på gång på tisdag, och ville uppdatera er om vår Flockpromenad som var i onsdags. Det kom ingen instruktör, trots att hon först hade sagt ja till Onsdag 19.00 så hade hon plötsligt kurs då.. hon vill att vi kommer till henne och möts på neutral mark först. Vi får se om vi går vidare med det, då skulle det ske på en lördag, och det kan bli väldigt svårt att hitta en dag som passar alla. 


I onsdags så bestämde jag mig för att vara först ut, och jag hade med mig skinost på tub. Jag stod redo när Annika kom med sin hane. Vi har ju promenerat och tränat ihop förr, så DD är bara glad att se honom. Men hon sket i honom när hon fick slicka på tuben :) Så kom Vilda.. jag kände att jag spände mig lite och DD slutade direkt att slicka på tuben, utan att ens ha sett Vilda. Jag tog ett djupt andetag och lockade med mig DD. Vilda och hennes matte kom och ställde sig ca 5 meter ifrån oss. DD hade fullt upp med tuben, men slängde oroliga blickar mot Vilda emellanåt. När Annika's pojk fick ett utbrott på en annan hane som kom ut så passade DD på att kasta sig argt mot Vilda. 

Men jag fick styrt upp det bra. Vi tog en längre promenad denna gången, vi gick långsamt och var ute i 1,5 timme. 


När vi hade gått ca 20-30 minuter så gick vi runt ett hörn och DD såg då att Vilda 'försvann'.. då stannade hon och vägrade gå innan Vilda dök upp runt hörnet. Hon viftade till lite med svansen och sen gick hon vidare. Innan detta hade vi ju förvisso gått bredvid varandra, men det var ständigt blickar mellan tjejerna och små försök till utfall. Men här någonstans vände det. Strax efter gjorde DD ett glädjeskutt mot Vilda. Vi avslutade med att stå på parkeringen och prata en bra stund, hundarna lugnade ner sig och till och med DD såg lugn ut. 

När vi skulle gå in genom trappuppgången så gick jag precis bakom Vilda, hon stannade lite tvärt och vände sig om, så DD gick in i henne. Dom nosade på varandra och viftade lite på svansarna innan dom gick vidare. 


Ni kan tro att jag blev lycklig!! Jag visste hela tiden att det skulle gå att få DD att acceptera Vilda, men jag kunde inte ana att det skulle gå så här fort!!!!! 


Jag ville bara dela med mig av detta! :) På återseende :) 


//Paula & DD 

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards