Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Fråga till er läsare!

Av kamphundblogg - 28 juli 2011 18:33

Hej allihop!


Dagens inlägg kommer att bli ganska kort. Faktum är att jag har en fråga till er läsare:

Vad vill ni läsa om?


Jag har nämligen fått total bloggtorka. Så har ni något ni är nyfikna på? Det kanske finns något som intresserar er mer än något annat?

Camilla kom med ett internt förslag för ett tag sedan: Att man kan ha temaveckor på bloggen. Att alla skriver något efter samma tema. Tex. en närmare beskrivning av ens första hund, någon specifik form av träning etc.


Så kom med förslag!     :D



/ Jennica

 
 
Ingen bild

C

29 juli 2011 10:06

Skillnader. Skillnader mellan olika raser kontra "kamphundsraserna" (obs hoppas ingen tar illa upp att jag använder det "samlingsnamnet"). Egna erfarenheter av skillnader, till exempel hur man upplevt det om / när man "bytt" ras. Intressant tycker jag.

Tycker också att processen fram till rasvalet och hur man funderat och vad som lett till att man valt att köpa just den rasen samt just den individen, är intressant.

Motion och aktivering, egna erfarenheter av en eller flera individers behov av aktivering, och stimulans. Hur mycket och hur ofta behövs för att en hund ska bli "nöjd" och uppträda lugnt och harmoniskt mellan aktiverings-tillfällena.

Tillbehör, halsband, koppel, selar, linor, leksaker som håller för lekfulla "muskelhundar" (är det ett mer okej samlingsnamn för dessa raser? Med dessa raser menar jag hundraser som ursprungligen använts till kamp.). Kanske en utredning kring dessa omskrivningar vore intressant och utbildande.. :-P

kamphundblogg

29 juli 2011 20:22

Intressanta förslag! Vi får se vad vi kan göra åt dem. :D

Ingen av oss fyra tar illa vid oss av användandet av ordet kamphund i den här bloggen. Vi har ju själv använt oss av det.
Vi ser det såhär:
Dessa raser (och ägare till dem) får dagligen stå ut med en kamp emot fördomar. Därav våran tanke: Kamphundar - kämpar mot fördomar.
/ Jennica

 
Michelle Freja & Moa

Michelle Freja & Moa

29 juli 2011 16:05

Hej!
Weightpull & DW-träning hade varit jättekul att läsa om då dessa underbara raser passar perfekt för det. Den riktiga varianten och inte den där dom tvingar/hetsar hunden - för sånt gillar vi ju inte. Kram från oss

http://www.michellel.blogg.se

kamphundblogg

29 juli 2011 20:24

Tack för ditt förslag! :)
Jag, personligen, är inte så insatt i DW och WP men det intresserar mig. Jag har en sele hemma och tänkte nog snart börja på min DW-träning med Supra.
Om inte annat kanske någon av de andra tjejerna har mer erfarenhet. :)
/ Jennica

 
Kane og Ida

Kane og Ida

31 juli 2011 08:59

Hvordan trener dere lydighet og hverdagsting? Med tanke på metode.
F eks klikker, mer "gammeldags" metode, positiv metode osv... ?

http://www.staffordshriekane.blogg.no

 
university essays

university essays

5 augusti 2011 14:51

Hi! Thanks for this blog about dogs! I like them!

http://essaywritingservices.org/university-essay.p

 
Ingen bild

Sandra

7 augusti 2011 12:59

Jag fastnade på eran gamla blogg o har fortsatt här, verkligen rolig läsning! Jag har själv en 15veckors amstaff hemma och det skulle vara roligt o läsa om hur ni tränar,stimulerar era hundar i dagsläget. Plus att det är superkul o se på bilder!
Mvh Sandra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards