Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av kamphundblogg - 7 juli 2011 16:54

Nu är det snart dags för en av årets (enligt mig såklart) stora höjdpunkter. Nämligen
AmStaffspecialen 2011!!

 

(Bilden är tagen från Svenska AmStaffklubbens hemsida)


AmStaffspecialen är årets enda utställning med enbart American Staffordshire Terriers. Den brukar vara rätt stor med ca 150 hundar i olika åldrar anmälda. Ruskigt kul måste jag säga. :D


Även om man inte är intresserad av just utställning, men ändå är intresserad av rasen, så är detta ett perfekt tillfälle att kunna spana in några av Sveriges vackraste hundar.

Sedan jag skaffade rasen har Specialen blivit ett av årets absoluta måsten! Och det var nära att jag inte skulla kunna åka i år. Men skam den som ger sig och på onsdag beger jag mig ner mot Södermanland med Supra för att besöka en vän. Och när dagen för Specialen kommer så kommer jag att vara på plats!


I år hålls utställningen i Eskilstuna den 23juli.

Mer info finner du om du klickar på bilden. :)


Jag hoppas att det är några läsare som tänkt dyka upp. Säg gärna till så kanske vi kan träffas och säga hej åtminstone.

  

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards