Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av kamphundblogg - 6 juli 2011 21:30

Det har ju alltid varit jag som haft största ansvaret för hundarna här hemma. Jag har gått kurser, aktiverat dom osv. Ni som följt oss tidigare har vetat att jag haft det tufft med Malte och att jag kämpat och inte kommit någonstans osv. Det gick till slut till den gränsen att jag inte ville gå ut med honom, ville inte umgås med honom här hemma. Det var så himla psykiskt jobbigt.   

Då hände något som jag faktiskt inte trodde skulle ske.


Min otroligt fina man steg in och tog fullt ansvar för hundarna. Han har gått ALLA promenader, han har tränat med dom varje dag, han har gått kurs med Musse och han har haft med dom på jobbet. Detta har verkligen varit en otrolig hjälp för mig att jag helt kunnat fokusera på mig själv. Det har dessutom visat sig att han tycker att detta med att träna hundar är svin kul och han har verkligen gjort underverk med dom.

Så detta har verkligen varit jätte nyttigt för oss båda.


Ni som har hundar och är sambos/gifta. Är det ni som har ansvar för hunden eller har ni gemensamt ansvar? Är det en av er som tränar hundarna och den andra endast går promenaderna? Hur ser fördelningen ut??


Jag mår nu bättre och har kommit igång med jogging turerna med Malte och vi går kvälls promenaderna tillsammans med dom. Mer gör inte jag just nu.


Det får bli lite bilder nertill och i nästa inlägg nästa vecka blir det en uppdatering om Malte och hur han mår.


  Husse tränar Musse     Fiiiina Musse   Så här trött blir Malte av att vara med husse på jobbet   

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards