Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av kamphundblogg - 6 juli 2012 10:00

Tisdagen den 26 juni tog jag pick och pack (och alla djur) och åkte till vårt nya hem; Nordiska Hund (alltså, jag fattar fortfarande inte att jag sagt upp mig från en heltid, tillvidaretjänst och kastat mig in detta okända.....)


Resan var ett rent helvete! Enzo skrek, skakade, fällde och bet sönder hela bakdörren innan vi var framme    Jag hade ont i magen, blev arg och irriterad, blev ledsen, frustrerad. Har nog aldrig haft så många känslor i kroppen som dessa 2 timmar.... Reaktionen från honom var ändå väntad då han började reagera redan när vi packade släpet. Men när vi kom fram och installerat oss i lägenheten lugnade han sig betydligt.


Vis av vad han tidigare lärt mig så har det varit en extremt passiv vecka. Endast promenader och samma runda varje gång. Bara varit i lägenheten. Ingen fysisk eller mental träning alls. Cilla har nästan gått åt av tristess för hon har ju hängt med några gånger och vet att här händer det massa roliga saker   


Denna passivitet har lönat sig. Räknar man bort dagen vi kom så tog det 2 dagar för Enzo att lägga sig och slappa när jag inte var hemma och 4 dagar innan han sov själv en hel natt i soffan och även fortsatte sova när jag klev upp! Definitivt klart godkänt för att vara han   
 
Sen varför han ska in under sängen när han inte kan ta sig ut är en gåta (han gör så hela tiden???)....
 

Det har varit helt galet mycket från det jag satte foten här i tisdags. Inslängd på valpkurserna, det var så många anmälda att det blev två stycken samma dag, en kurs i specialsök-grundfärdigheter, ett av diabetesekipagen har varit här i flera dagar (ofattbart att hundarna lär sig så fort!!!! jag står helt mållös....), medan de var här var gick valpkursen igen! Jag blev så glad, en kursare hade en cockapoo som hade samma stressnivå som Enzo och jag kunde hjälpa henne och säga att det går att få till då hon var så ledsen att hon grät. DET rörde mitt hjärta! Jag kanske kan hjälpa andra ändå.....



Jag ska avrunda här men ska visa att det inte varit såååå passivt att det är synd om mina hundar dom fick springa av sig lite efter valpkursen när vi kom  

 

/ Pierina, Enzo & Cilla

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards