Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av kamphundblogg - 19 juli 2012 16:03

Jag måste ju säga att jag skäms väldigt att jag "hoppat över" någon torsdag men jag får väl skylla på att det är så mycket att göra och så är det sommar (eller något som ska likna sommar....)


Förutom att vi kört Valp- & Unghundskurs, Specialsökskurs och Ungdomsläger så tränar jag faktiskt med Mina hundar också   


Det vi har fokuserat på mest dessa veckor är fysisk träning och kroppskontroll. Fysiska träningen har bestått i Springpole och Kickbike (drag). Jag blev inte så rädd av olyckan när huvudet och asfalten bestämde sig för en date med smällande resultat    och det går fantastiskt bra. Häromdagen sprang min härliga kille förbi en gående, en cyklist och en liten vit dammvippa till hund utan att ens höja ögonbrynet ungefär som "Jag är cool för jag är ute på jobb nu så er bryr jag mig inte om"   


Kroppskontrollen har vi lite olika övingar till både fysiska och mentala. De mentala kan vara att kunna sitta stilla när jag sparkar iväg en boll, stå kvar på klossen fast jag går runt hörnet, balansera på stenar/stubbar i skogen och stå på händerna (läs tassarna)


Enzo har blivit superduktig på alla övningarna jag hittat på men allra bäst har han nog blivit på Handstands. Idag missade han stödet så han stod helt riktigt några sekunder    Naturligtvis filmade jag inte och naturligtvis är det inte riktigt aktuellt med det än då han måste bygga lite mer muskler men jag trodde inte ens han skulle klara det alls

Det är så bra att filma det man tränar för här ser jag ju att jag har belöningsplaceringen alldeles för långt ut och därför har han framtassarna för långt ut....
Har ni fler övningar för just kroppskontroll får ni gärna dela med er, jag skulle ju vilja att han kunde hoppa upp på mina fötter och balansera medan jag ligger ner med benen upp men det är nog en fysisk omöjlighet   

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards