Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

VGW-bälte, del 2.

Av kamphundblogg - 3 juli 2012 06:45

Jag skrev för en tid sedan att vi hade köpt ett VGW-bälte, 

Läs inlägget här.

Jag lovade ju att uppdatera när nya selet hade kommit, och det har det gjort! Nu har vi tyvärr stött på mer problem.. DD fick konstiga utslag på kroppen och jag (och fler med mig) tror det kan vara på grund av all friktion som blivit av att selet suttit fel. När jag provade nya selet och till råga på allt såg att den också var för stor, så la jag undan båda två och tänkte vänta ut utslagen. Dom har gått ner och är snart borta. Det tar ju ett tag innan dom försvinner helt, men dom är nästan borta.

Jag har mailat Lena igen och förklarat situationen. Jag vill verkligen inte ge upp VWG-bältet!! Jag tror verkligen på det och om det passar som det ska och därmed fungerar som det ska så tror jag det kommer vara perfekt för oss! 

Så ännu har jag inte gett upp, men vi har inte fått helt ordning på allt ännu. 


Till er som går i köpar-tankar kan jag ändå rekommendera det. Servicen har ju hittills varit bra, och jag har hört så mycket bra om bältet! Som sagt, jag har inte gett upp så det blir mer uppföljning på ämnet! :) 


//Paula & DD 

 
 
Ingen bild

Patricia

3 juli 2012 13:11

Ja, jag håller med om att det är värt att köpa vgwbälte, är själv ägare av ett om min bullevalp som hade en trasig höft med dåliga muskler har med hjälp av selen fått bättre muskler och höften såg bra ut på dagens röntgenbild så vi rekommenderar verkligen detta bälte! Jag hoppas att Paula lyckas använda detta tillslut och att utslagen försvinner helt nu!

kamphundblogg

4 juli 2012 15:35

Vad härligt med en så positiv upplevelse av VGW-bältet! Underbart att din hund blivit bättre och jag håller också tummarna att det kommer lösa sig till det bättre för oss :)

 
Ingen bild

Malin och Freddie

3 juli 2012 21:03

jag har ett vgw bälte till min amstaff hane och har haft det sedan han var ca 5 månader, jag är jätte nöjd med det, passar oss perfekt, dock så har det nu efter 8 månader börjat bli slitet och spännena håller inte fast remmarna lika bra längre så man får justera storleken innan man går ut... en 8 månader av flitig användning tycker jag är bra!

kamphundblogg

4 juli 2012 15:34

Tycker jag absolut är godkänt. Vet du om att NovaDogs lagar det om det gått sönder, för en billig peng? Billigare än att köpa nytt ju. Så kontakta dom och hör hur du ska gå tillväga om du vill ha det uppfräschat.

 
Ingen bild

Patricia

4 juli 2012 11:36

Test. Mina inlägg verkar inte komma fram, i varje fall inte det sista där jag berättade om min erfarenhet med vgw. Ni får jättegärna berätta om de kommer fram.

Hälsningar Patricia

kamphundblogg

4 juli 2012 15:33

Jodå, dom kommer fram :) I vissa av våra inlägg behöver vi godkänna kommentarerna först, så därför kan det dröja någon dag innan kommentaren syns! :)

 
Ingen bild

Carolina

6 juli 2012 22:56

Jag är också ganska nöjd, känner mig själv säkrare när jag har det på den stora hunden och då smittar lugnet av sig. Det sitter bra när han inte drar = för det mesta, men då gånger han drar hamnar det på snedden men utan att det skavt eller försämrat funktionen i sig, så det är godkänt, gillar att det inte skaver i armhålorna som vissa selar. Tyvärr tycker jag att de flesta selar glappar lite när hunden rör sig lite mer fartfyllt...
Måtte utslagen ge med sig, när ni nu trivs med selen i övrigt!

kamphundblogg

9 juli 2012 21:08

Ja, nu är utslagen helt borta, men jag är rädd för att ta på bältet igen, tänk om dom kommer tillbaka!?
Tack för dina tankar om bältet, det kanske är så att man får räkna med att det glider lite åt sidan om det ska sitta bra i övrigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards