Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av kamphundblogg - 5 oktober 2011 09:40

Jag blir lika överraskad varje år som mörkret kommer. Det är mitt under en promenad som mörkret överraskar mig och jag känner mig såååå dålig när jag och Malte kommer gående i mörkret och möter en bil. Lik förbaskat så glömmer jag det nästa gång jag går och det är LJUST och MÖRKT när jag kommer hem. Gissar att det är för att jag inte har koll på NÄR det blir mörkt. Men nu ska jag börja reflexa oss på riktigt!

Har ni reflex sele till hundarna? Har ni reflex på er själva?


Jag kör med reflex sele. Har både en vanlig och en vadderad. Har tidigare testat reflex täcken men då har det varit med ett kardborre spänne och dels så har kardborren släppt och så har täcket glidit runt på ryggen och inte alls suttit som det ska. Så det får bli sele även i år. (tills det är dags för vintertäcken)


Måste medge att jag är dålig på att själv ha reflexer. Det är verkligen något jag måste se till att ha i jack fickan i år. Förra vintern använde jag reflex väst en del. Det känns ju helt klart bäst när man då syns riktigt bra.


Reflex halsband och koppel har jag aldrig använt mig av och känner inte att det är något som jag har behov av. Jag är väldigt "kräsen" när det gäller koppel och har inte alls gillat reflex koppel som jag känt på.

Har ni reflex koppel?


Den här selen är den som används i mörkret. Vanlig enkel som fyller sin funktion. Just på den här bilden så användes den som spårsele dock... 




Här har Malte sin fina oranga Hurtta sele. Den är rejäl och verkar väldigt skön. Den har dock blivit hans spår sele nu när vi spårar en hel del.


Nästa gång blir det vinter utrustning där jag behöver eran hjälp!


//Sofia & Malte




  


Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards