Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Varning för misstänksam verksamhet!

Av kamphundblogg - 13 november 2012 18:07

Jag hade inte tänkt att blogga idag, egentligen hinner jag inte, men jag kunde inte låta bli när jag såg detta på en Facebook-grupp!
Jag vill varna för misstänksam verksamhet, det är inget bevisat ännu, alla får dra sina egna slutsatser efter det jag skriver. 


En hundförsäljare som kallar sig Pet Palace säljer oreggade hundar, och hjälper även till att importera hundar om man vill det. Hon har - enligt folk i gruppen - skrivit på sin Facebook-sida att hon köper valpar utomlands för 3-400 kr, ibland tar hon med 15-20 stycken hem, och säljer här för uppemot 12.000kr 
Vid ett tillfälle skrev hon att hon tittade på 5 veckor gamla mops-valpar, som veckan därefter var 8 veckor och leveransklara! 
På hemsidan (LÄNK) finns ingen info ens om föräldrarnas namn eller ålder, än mindre hälsotester. På sin hemsida har hon en bild på en söt liten jack russel-valp som heter Maya, jag har skärmdumpat bilden ifall att den försvinner: 
 


Ni måste väl hålla med om att denna valp är fasligt lik valpen (som också heter Maya) som en norsk familj hade, som visade sig ha parvo och dog efter 2 dagar hos sin nya familj! 
LÄS OM DETTA HÄR


Dessutom finns denna "gamla" historia som involverar samma kvinna: 
Oseriösa och samvetslösa hästsäljare


Dra era egna slutsatser, men allt för mycket pekar åt samma håll för att jag skulle strunta i att sprida detta. Jag hoppas det blir ett stopp på denna kvinnas framfart, jag vill inte veta hur många djur som fått lida för hennes pengakåthet! SKÄMS Madelen! 


//Paula & DD 

 
 
Ingen bild

Malin och Freddie

13 november 2012 18:49

klart att det är samma valp! Vad är sannolikheten att teckningen på örat är densamma som valpen som dog??

kamphundblogg

14 november 2012 06:49

Precis min tanke, det är för exakt för att det ska vara en tillfällighet med allt annat som pekar åt det!

 
Ingen bild

Lena

13 november 2012 19:34

Skicka länken till JordbruksVerket..

kamphundblogg

14 november 2012 06:48

Jag kollar med dom på fb om dom meddelat, annars gör jag det.

 
Ingen bild

badkarsmusik.bloggplatsen.se

13 november 2012 20:54

TjEniXeN! Bra blogg som bara den! Till skillnad från andra som bara skriver en massa trams. Spana gärna in min blogg om ni vill :D :D :D
Ha det gûtt!

 
Gullan

Gullan

14 november 2012 15:41

Usch :(
Ska inte skriva här vad jag anser om såna personer.
Om jag ska vara ärlig så spelar det i mina ögon ingen roll även om allt SKULLE vara "renhårigt" (vilket jag inte tror), det finns övht ingen anledning att importera oreggade valpar/hundar till Sverige då det redan FINNS massor av oreggade valpar/hundar här som behöver hem, Sverige lider redan av ett överskott av hundar tyvärr :(
Fy för den lede för sån här verksamhet säger jag bara, så många djur (och naiva/okunniga människor) som får lida :(

Kram!

http://jagochminstaffordshirebullterrier.blogspot.

kamphundblogg

15 november 2012 05:44

Ja, det är fruktansvärt med denna kvinna. Vi hoppas detta sprids så hon inte får sålt några mer djur!!

 
Ingen bild

M

15 november 2012 01:16

Fy fan vad illa jag mår ! Har gått i samma klass som den här människan i låg/mellanstadie. Har aldrig umgåts med henne men vet att hon i tidig ålder red och bankade skiten ur alla hennes hästar och skrek och kallade dom för allt möjligt ! Att jag nu läser detta och få se att det är denna person som gör så mycke skada för folk och djur får mig att må sjukt dåligt ! Kan man inte sätta stopp för henne ??! Jag kommer varna ALLA för henne trots att jag en gång i tiden kännt henne. Skiter i om hon yttrar sig om detta för hon borde fan buras in! Tyvärr för väldigt längesen ....

kamphundblogg

15 november 2012 05:42

Vad sorgligt att höra, hon är ju verkligen i stort behov av hjälp! Hon kan inte vara frisk om hon beter sig på det sättet vid så ung ålder :(
Fruktansvärt!!!

 
Ingen bild

Malin & Cera

15 november 2012 18:23

Usch vad hemskt =( Ja helt klart samma valp! Hoppas att de får stopp på hennes sjuka verksamhet så att fler djur slipper lida! Ska dela blogginlägget på FB så fler ser!

kamphundblogg

16 november 2012 07:15

Bra att du delar. Dessvärre har hon rensar hela hemsidan nu så hon har nog förstått att hon har blivit uppmärksammad... Hoppas det skrämmer henne att sluta!

 
Ingen bild

Ida

11 december 2012 18:16

Hej! Jag hoppas det inte gör något att jag delar detta inlägg på fb, jag är så himla mån om hundar eftersom jag själv älskar dom. Och det var så välskrivet så jag var bara tvungen! :)

kamphundblogg

12 december 2012 08:01

Det är absolut okej att du delar våra inlägg! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kamphundblogg - 16 juli 2014 10:15

Min underbara tant Cilla blev nästan 12 år. Nu har hon vandrat vidare till Enzo och Trolla <3   Iris och jag var ensam någon månad sen kom en fråga från uppfödaren om jag kunde tänka mig att vara jourhem/hundvakt åt Nero på obestämd tid. Då Ne...

Av kamphundblogg - 7 februari 2014 12:45

Jag tappade tyvärr all lust till bloggande, här och på min egen blogg, efter Trolla och Enzo. Saknaden och sorgen har varit överväldigande även fast jag haft Iris och Cilla…   Jag vet inte hur det kommer bli framöver heller, förmodligen än...

Av kamphundblogg - 3 december 2013 09:52

..eller mjukt eller hårt..   Jag vet inte om det ens är någon mening med att be om ursäkt för de dåliga och sällsynta uppdateringarna.. jag blir ju uppenbarligen inte bättre på det! Har så många idéer om inlägg men får inte ner de i ord. Mitt i s...

Av kamphundblogg - 21 oktober 2013 08:36

Som de flesta som känner mig vet har jag alltid varit för kastrering, jag har alltid sagt att alla hundar som inte ska gå i avel bör kastreras - oavsett om dom har problem som kan vara kopplade till hormoner eller inte. Jag kastrerade Diza, har i fle...

Av kamphundblogg - 4 oktober 2013 17:05

Enzo och jag tackar för allt stöd vi fått från er som följt oss under dessa år, nu ska jag sörja och bearbeta att han inte är vid min sida längre    ...

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend&acute;s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1&frac12;år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards