Kamphund - Kämpar mot Fördomar

Alla inlägg den 13 november 2012

Av kamphundblogg - 13 november 2012 18:07

Jag hade inte tänkt att blogga idag, egentligen hinner jag inte, men jag kunde inte låta bli när jag såg detta på en Facebook-grupp!
Jag vill varna för misstänksam verksamhet, det är inget bevisat ännu, alla får dra sina egna slutsatser efter det jag skriver. 


En hundförsäljare som kallar sig Pet Palace säljer oreggade hundar, och hjälper även till att importera hundar om man vill det. Hon har - enligt folk i gruppen - skrivit på sin Facebook-sida att hon köper valpar utomlands för 3-400 kr, ibland tar hon med 15-20 stycken hem, och säljer här för uppemot 12.000kr 
Vid ett tillfälle skrev hon att hon tittade på 5 veckor gamla mops-valpar, som veckan därefter var 8 veckor och leveransklara! 
På hemsidan (LÄNK) finns ingen info ens om föräldrarnas namn eller ålder, än mindre hälsotester. På sin hemsida har hon en bild på en söt liten jack russel-valp som heter Maya, jag har skärmdumpat bilden ifall att den försvinner: 
 


Ni måste väl hålla med om att denna valp är fasligt lik valpen (som också heter Maya) som en norsk familj hade, som visade sig ha parvo och dog efter 2 dagar hos sin nya familj! 
LÄS OM DETTA HÄR


Dessutom finns denna "gamla" historia som involverar samma kvinna: 
Oseriösa och samvetslösa hästsäljare


Dra era egna slutsatser, men allt för mycket pekar åt samma håll för att jag skulle strunta i att sprida detta. Jag hoppas det blir ett stopp på denna kvinnas framfart, jag vill inte veta hur många djur som fått lida för hennes pengakåthet! SKÄMS Madelen! 


//Paula & DD 

Presentation

Bloggtoppen

Gästbok

Pierina

  Jag ramlade in på kamphundar genom Enzo och nu är jag helt såld. Tyvärr har Enzo, Trolla & Cilla  nu fått somna in, jag saknar de alla så vansinnigt men istället har jag nu två Amstaffar som gör livet lite lättare. Eller svårare, beroende på hur man ser det :)

Iris (Ruffwood Cloudberry Kiss) har jag presenterat men Nero (The Kids Best Friend´s Dark Knight) har precis blivit en ny familjemedlem

 

Jag pysslar mycket med nosarna. Specialsök och spår

Jennica

  Jennica här! Jag är 23år och under utbildning till hundinstruktör. :)
Jag äger AST-tiken Supra som nu är 1½år gammal.

Sofia

  Sofia har ni här...stolt ägare till Staffordshire Bullterrier killarna Malte 4.5 år och Musse 2 år. Oss hittar ni i Karlskoga. Vi sysslar en del med spår, rallylydnad och DW.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards